fredag 25 november 2011

Garnbyte

När jag har tid över (vilket inte sker så ofta nu för tiden) så älskar jag att virka och sticka. För mig är det den bästa avkopplingen och utmaningen. Behöver jag en utmaning så provar jag något nytt och ger inte upp, för jag lyckas förr eller senare. Men behöver jag avkoppling så virkar jag ett längre, lättare projekt. När jag är inne i virkandet så kan jag hålla på tills händerna värker.

Jag är med och byter garn. Tanken är att jag ska skicka ett paket med garn, anonymt, till en person. Någon annan skickar ett paket till mig och för att denna person ska ha någon aning om vad jag gillar och sysslar med så kommer nu svar på några frågor:

  • Vad har du för garnrelaterade drömprojekt?
    Jag skulle vilja sticka mer kläder. Kanske en lång kappa i ull.

  • Vilket är ditt favoritgarn (märke eller material)?
    Jag tycker om akryl, merino, alpaca och ullblandningar. Jag har inget favoritmärke.

  • Vilket garn gillar du verkligen inte?
    Jag är inte så kräsen, men har lite svårt för mohair.

  • Vad virkar/stickar/skapar du just nu i garnväg?
    Just nu stickar jag ett par vantar i merino. Annars blir en del smågrejer till Edvard.

  • Vad gör du helst med garn (t ex virka, sticka)?
    Jag gillar att prova nya tekniker. Virkar nog oftare än stickar.

  • Vilka är dina favoritfärger?
    Starka, klara färger.

  • Vad gör du när du unnar dig det där lilla extra?
    Då tar går jag och lägger mig i badkaret, eventuellt får ett glas vin följa med.

  • Vad dricker du helst?
    Kaffe, utan tvekan.

  • Vad äter du som smågott (t ex godis, choklad, torkad frukt, chips)?
    Choklad. Kaffe och choklad är bästa kompisar.

  • Har du några allergier mot livsmedel?
    Jag har inga allergier, men jag äter inget kött.

  • Har du något hantverk du är sugen på, men inte vågat/hunnit testa?
    Kanske ett par vantar i tvåändsstickning.

  • Samlar du på något?
    Nej

  • Har du någon annan blogg än den du angett i garnbytet, som kan ge din avsändare mer information?
    Nej

  • Finns det någon ytterligare som din avsändare kan ha nytta av att veta?
    Nej

Inga kommentarer: